everyboard festiwal
Karpacz 16-18 września 2016r.

Freebord

Freebord ?>

Skateboard

Skateboard ?>

Longboard

Longboard ?>

Mountainboard

Mountainboard ?>

Skimboard

Skimboard ?>

Snowboard na poduche

Snowboard na poduche ?>

TrickBoard

TrickBoard ?>

Freeski na poduche

Freeski na poduche ?>

EveryBoard EveryBody

?>
Everyboard Festival
Everyboard Festival
Everyboard Festival
Everyboard Festival
Everyboard Festival
Everyboard Festival

Festival 2016

V EveryBoard Festival

Memoriał Jakuba "Futka" Futerhendler'a
Karpacz 18 - 19 czerwca 2016r.
 

OPIS FESTIWALU:

Wojtek Stępiński i Kuba Futerhendler byli pomysłodawcami tego festiwalu, lecz Kuba „Futek” nie doczekał się finału tej imprezy, zginął tragicznie 22.04.2011r. w wieku 20 lat, zaledwie kilka tygodni po zdobyciu swojego pierwszego zawodu - instruktora snowboardu. Postanowiliśmy dokończyć ten festiwal i nazwać jego imieniem. Był świetnym freeborderem, snowboardzistą, wakeboarderem i pasjonatem wielu innych sportów związanych z deskami oraz dobrym studentem architektury.

Futek był osobą o nieposkromionej energii i zaraźliwym optymistą. Postanowiliśmy doprowadzić jego pomysł do realizacji, tym samym tworząc jego memoriał. Chcemy by festiwal ten był coroczną imprezą cykliczną, gromadzącą wszystkie sporty “deskowe” w jednym miejscu. Dzięki współpracy z Urzędem Miasta w Karpaczu, mamy możliwość zorganizowania imprezy typu “whole city event” oraz będziemy się starać zaangażować pobliskie resorty sportowe z Czech i Niemiec. Zachęceni sukcesem pierwszych edycji zapowiedzieli swój przyjazd goście z Holandii, Niemiec,

ZAWODY SPORTOWE, POKAZY

Na naszym festiwalu będziemy prezentowali ok. 25 dyscyplin związanych z deskami, będą zawody na ulicach Karpacza, stokach górskich i na wodnym zbiorniku rzeki Łomnica. Pokazy skoków snowboardowych odbędą się na zbudowanej skoczni z igielitem, zawody sportów wodnych na zaporze i na trawie stoku narciarskiego Kolorowa. W imprezie wezmą udział najlepsi polscy przedstawiciele wszystkich dyscyplin “deskowych”, olimpijczycy, mistrzowie świata i Europy, sportowcy oraz amatorzy. Wiele z dyscyplin będzie oficjalnie prezentowana szerszej publiczności po raz pierwszy, więc możemy się spodziewać mistrzostw Polski we freeboardingu, supboardzie, snowskate i innych. Imprezy towarzyszące sprawią, że będzie to święto sportów ekstremalnych oraz kultury z tymi sportami związanej.

Nikt jeszcze nie zgromadził tylu dyscyplin w jednym miejscu, wykorzystując wszystkie walory i siły natury, czasem sprzeczne ze sobą (woda i śnieg, wydmy i góry, niebo i ziemia).

Jest jedyna taka impreza na świecie

Bardzo ważne jest dla nas, aby poza imprezą sportowo-rozrywkową EveryBoard Festival miał również walory edukacyjne. Wspomnienie i pamięć wszystkich, którzy zginęli w górach lub uprawiając tego typu sporty. Dlatego będzie moment retrospekcji i wspomnień.

BEZPIECZEŃSTWO W SPORTACH EKSTERMALNYCH I EDUKACJA.

Głównym hasłem festiwalu jest bezpieczeństwo w sportach ekstremalnych. Zorganizujemy szereg spotkań i wykładów z przedstawicielami GOPR, WOPR, trenerami sportów ekstremalnych, przedstawicielami firm ubezpieczeniowych - temat ubezpieczania imprez i zawodników.

Osoby, które uległy wypadkom będą mogły się podzielić swoimi doświadczeniami. Każdy zawodnik będzie musiał przejść podstawowe szkolenie z ratownictwa medycznego. Przedstawiciel Karkonoskiego Parku Narodowego i Nadleśnictwa przestawi możliwości godzenia i kompromisów w uprawianiu tych sportów w naszych górach na terenie parku. Prowadzenie akcji „Jazda w Kasku nie boli”, sprawdzanie kasków, ich zamocowanie. Pokazy i testy sprzętu ochronnego.

OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE W SPORTACH EKSTREMALNYCH

Naszą ideą jest uczestnictwo osób niepełnosprawnych, którzy chcą uprawiać sporty ekstremalne lub uczestniczyć w wspólnej zabawie. Ambasadorem takich sportowców będzie Jarosław Rola z Karpacza - polski paraolimpijczyk z olimpiady zimowej Turynie 2006 i Voncouver 2010. Zademonstruje rower MTB swojej konstrukcji, którym zdobywał Śnieżkę w Karkonoszach i Kilimandżaro w Afryce oraz nartę-deskę, na której walczył w mistrzostwach świata i olimpiadzie. Prezentowany będzie film ukazujący wyczyny Jarka i jego przyjaciół. Jest jedynym producentem takiego sprzętu w Polsce i docenionym już na świecie.

TARGI SPRZĘTU SPORTOWEGO

Dodatkową atrakcją będą targi sprzętu sportowego prezentowanych dyscyplin. Szczególną uwagę zwrócimy na producentów sprzętu ochronnego i zabezpieczającego. Korzystając z przygotowanych tras i instalacji będzie można każdy sprzęt sprawdzić i przetestować. Każdy producent będzie miał team profesjonalistów, który w super atrakcyjny sposób przedstawi walory sprzętu i oczywiście swoje nadzwyczajne umiejętności, co będzie stanowiło atrakcyjny spektakl dla widzów. Wolontariusze będą opiekować się dziećmi, które będą miały specjalne pokazy i swoje pierwsze próby.

W namiocie będzie ustawiony symulator jazdy na desce, jedyny tego typu urządzenie w Polsce. Każdy będzie mógł spróbować swoich umiejętności na „maszynie”.

KONCERTY, EVENTY

Nie może się odbyć taka impreza bez dobrej muzyki (specyficznej dla tej grupy młodzieży). Staramy się, aby wszystko było na najwyższym poziomie, dlatego też będą gwiazdy w tej dziedzinie. Wystąpią zespoły muzyczne, brakedance’rzy, DJ i VJ. Niespodzianką tej edycji będzie specjalny pokaz MAPPING SHOW wykonany przez jedną z lepszych firm tej branży w Polsce, oczywiście z tematem „deski”.

PRODUKT TURYSTYCZNY

Zamiarem organizatorów festiwalu jest również stworzenie nowego, niezwykle atrakcyjnego produktu turystycznego, który jest akceptowany i popierany przez władze Karpacza. W powiązaniu z Skijoering Devil Energy Cup, Zimowym Ultramaratonem Karkonoskim, biegiem 3xŚnieżka = 1xMont Blanc i Kill the Devil Hill tworzymy cykl wydarzeń których wspólnym mianownikiem jest adrenalina. Warto podkreślić, że pomysłodawcami tych autorskich wydarzeń sportowych są ludzie z Karpacza. Ten nowy kierunek marketingu w turystyce i sporcie przyciągnie do Karpacza, Karkonoszy na Dolny Śląsk wielu uczestników, a zarazem turystów, aby oglądać młodych ludzi, którzy będą pokazywać swoją sportową pasję.

Pragniemy wykorzystać tę szansę i sprawić, aby wydarzenie pozostało na zawsze w Karkonoszach.

MIEJSCE

Miasto Karpacz 18-19.06.2016r.

18.06.2015r. - od godz. 10.00 do 21.00 - ul. Konstytucji 3 Maja - deptak w centrum miasta i stok Kolorowa.

19.06.2015r. - od godz. 9.00 do 21.00 - ul. Konstytucji 3 Maja i ul. Kościelna - deptak w centrum miasta i stok Kolorowa.

ORGANIZATORZY:

  • Firma CONSULTIG – PROJECT.
  • Fundacja “Gniezno 1000”.
  • Urząd Miasta Karpacz

GWARANCJE JAKOŚCI:

Liderzy posiadają szerokie doświadczenia w organizacji imprez masowych, przez co zapewniamy najwyższy poziom festiwalu:

  • Robert Futerhendler - szef biura “Consulting-Project”, pomysłodawca i organizator Karkonoskiego Festiwalu Światła Jeleniej Góra-Cieplice (pięć edycji – ostatnia 45 000 osób). Dyrektor wcześniejszych edycji festiwalu.

IMPREZY TOWARZYSZĄCE:

  • nauka i edukacja dla dzieci i młodzieży „bezpieczeństwo w sporcie ekstremalnym”, trenerami sportów ekstremalnych.
  • pokazy prosów wszystkich konkurencji
  • targi sprzętu sportowego
  • spotkania z gwiazdami sportu
  • pokazy graffiti, breakdance, grupy taneczne, etc
  • koncerty muzyczne
  • mapping show
  • konkurs foto z festiwalu
  • pokazy osób i ich sprzętu niepełnosprawnych uprawiających sporty ekstremalne

STATYSTYKI:

PRZEWIDYWANA ILOŚĆ OSÓB:

  • WOLONTARIAT: ok. 20 osób
  • OCHRONA: ok. 10 osób
  • ZABEZPIECZENIE MEDYCZNE: 2 ekipy w czasie zawodów
  • Zawodnicy: ok. 350
  • Obsługa, sędziowie: ok. 40
  • Widzowie: ok. 5 - 10 000

Festiwal skierowany jest do ludzi w każdym wieku, zarówno dzieci, młodzieży, dorosłych jak i osób starszych, którzy mogą podziwiać dokonania profesjonalistów i amatorów. Wielu młodych ludzi dojeżdża z terenu Dolnego Śląska

  • 25% - grupa 18-24 lat
  • 16% - grupa 25-34 lat
  • 4% - grupa 13-17 lat
  • 2% - grupa 35-44 lat
  • 1% - grupa 55-64 lat
  • 0,5% - grupa 44-54 lat

DOTYCHCZASOWE OSIĄGNIĘCIA:

Pierwsza edycja w 2012, kolejne w latach 2013 i -15 Efektem pierwszego festiwalu było powstanie w Karpaczu klubu sportowego moutainboardowego, którego juniorzy w 2013r. zostali mistrzami i vicemistrzami świata w Serbii.

Nasz festiwal jest strategiczną imprezą w marketingu miasta skierowaną dla młodzieży. Burmistrz pragnie, aby pozostała cykliczną w kalendarzu miasta.

POSIADANE WŁASNE ZASOBY KADROWE:

  • Ogólna liczba pracujących: na etaty – przez cały rok 2 osoby
    przez okres 4 miesięcy przed festiwalem 4 osoby.
  • Wszystkie osoby będące w kadrze organizacji technicznej części sportowej są
    współorganizatorami i pomysłodawcami festiwalu. Jest to bardzo ważne ze
    względów społecznych i konsolidacji środowiska miejscowego. Nie ma potrzeby szukania i zlecania osobom i firmom zewnętrznym.

PARTNERZY

  • Stowarzyszenie Gniezno 1000, Biuro CONSULTING-PROJECT,
  • Partnerzy techniczni: producenci poszczególnych desek, sprzętu ochronnego, strojów, …

PARTNERZY MEDIALNI

PRASA: Nowiny Jeleniogórskie, Gazeta Wrocławska

RADIO: Muzyczne Radio Jelenia Góra, Radio Złote Przeboje.

TELEWIZJA: Regionalna telewizja StrimeoTV, TVP Wrocław, TVN Meteo Activ.

INTERNET: Transmisja bezpośrednia - firma StrimeoTV

TELEBIMY: Ekrany Ledowe wraz z kamerami 2 szt. - firma Mobil LED

CELE

Propagowanie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży poprzez sporty ”Deskowe”

Cel sportowy:

  • upowszechnianie sportu wśród dzieci i młodzieży
  • stałe miejsce na mapie imprez sportowych w kraju
  • międzynarodowa marka festiwalu
  • zawody mistrzostw Polski w freebordzie, Mistrzostwa Polski w mountainboardzie, mistrzostwa
    Karpacza w supboardzie.
  • starania o uzyskanie tytułu organizacji pucharu świata w mountainboardingu (organizacja min. trzech obserwowanych zawodów).

  • coroczny progres w ilości zawodników, uczestników i gości festiwalu i poszczególnych dyscyplin. Zakładane na 2016r. 350 zawodników, 500 uczestników i 10-15 000 gości.
  • organizacja zawodów w dyscyplinach niszowych (zdrowa rywalizacja)
  • aktywność fizyczna:
    1. zapewnienie bezpiecznego i aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu.
    2. propagowanie nowych, atrakcyjnych form rekreacji.
    3. zdobycie nowych umiejętności jazdy na różnych deskach.
    4. wyrównywanie szans w zakresie umiejętności jazdy na desce
    5. zabawy, pokazy, konkursy dla wszystkich, dla całych rodzin.
    6. “EveryBoard Everybody” konkurs skierowany do osób, które nie maja nic wspólnego ze sportem tego typu.
    7. kształtowanie i rozbudzanie w młodych ludziach zamiłowania do uprawiania sportu oraz zagospodarowanie ich czasu wolnego.
    8. przystosowanie się do warunków naturalnych – otoczenia (wykłady GOPR, WOPR)

Cel społecznościowy i edukacyjny

  • integracja społeczeństwa karpackiego i sportowego
  • spotkania młodych ludzi z całego świata – rozwój nowych kontaktów
  • przeciwdziałanie patologii i agresji wśród młodzieży.
  • nauka zasad “fair play” dzięki braniu udziału w rywalizacji sportowej
  • tolerancja w sporcie – uczestnictwo osób niepełnosprawnych
  • promowanie wolontariatu w sporcie – uczestnictwo wielu fundacji i indywidualny
  • ch osób (po pierwszych edycjach mamy więcej chętnych niż miejsc) - listy już zamknięte.
  • wzrost świadomości na temat zdrowego stylu życia

Poszerzenie świadomości bezpieczeństwa w sporcie

  • efekt dydaktyczny: szkolenia z ratownictwa medycznego, akcja bezpieczeństwa w sporcie ekstremalnym (“Jazda w kasku nie boli”)
  • sport ekstremalny staje się wśród młodzieży sportem powszechnym – jest bardziej atrakcyjny, dynamiczny, nowym, wyzwala adrenalinę, poszczególne dyscypliny stają się dyscyplinami olimpijskimi (snowborad, boarercrpss, halfpipe,...)
  • upowszechnianie bezpieczeństwa w sporcie ekstremalnym (“jazda w kasku nie boli”,....
  • pokazy nowych dyscyplin
  • wykorzystanie i pielęgnowanie zaangażowania młodzieży w realizacji “swojego” festiwalu
  • nauka tolerancji wśród młodzieży uczestnictwo osób niepełnosprawnych
  • edukacja poprzez praca w wolontariacie
  • szkolenie w pierwszej pomocy medycznej przy najczęstrzych urazach
  • kontynuowanie współpracy społeczności lokalnej, samorządu i biznesu z młodzieżą (pewien fenomem socjologiczny – liczna i bezinteresowna pomoc wielu osób i instytucji).
  • istota odpowiedniego zabezpieczenia się przed urazami (używanie kasków, ochraniaczy) kontynuacja akcji z pierwszych edycji “Jazda w kasku nie boli”
  • Sprawdzanie sprzętu zabezpieczającego ochraniacze, kaski, przez profesjonalnych instruktorów.

Cel ekonomiczny - produkt turystyczny

  • data imprezy nie jest przypadkowa, jest to przed sezonem, ceny tańsze dla uczestników (a jest to młodzież)
  • atrakcyjnym wydarzeniem przedłużamy sezon w Karpaczu.
  • promocja Karpacza - Karkonoszy – Dolnego Śląska - Polski (uczestnictwo zawodników z wiele krajów Europy).

Patroni medialni

Organizatorzy

Partnerzy